Friday, July 24, 2009

sharing moment!!!

a fren of mine give this message to me!!!



pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya pada guru...ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang....


Pelajar: cikgu, macam mana kite nak pilih serang yg terbaik sebagai org yg paling kite sayang? mcm mane jg kasih syg tu nak berkekalan?


Cikgu: ok...kamu ikut ape yg saya suruh....kamu pergi ke padang berjalan di atas rumput didepan kamu! pilih yg PALING CANTIK tanpa menoleh ke belakang lg walau sekali....dh petik rumput yg PALING CANTIK, bawa ke kelas....


apabila pelajar tersebut pulang ke kelas tiada sehelai rumput pun di tangannya....


Cikgu: kenapa tiada rumput yg di pilih?


Pelajar: td mase saya berjalan...sy carilah rumput yg cantik...mmg ade byk yg cantik...tp cikgu kate pilih yg paling cantik..maka sy terus berjalan kedepan sambil mencari yg cantik tanpa menoleh ke belakang lg...tp sampai di penghujung padang...saya xjmpe pun yg paling cantik....mgkin ade di antara yg di belakang sy td rumput yg paling cantik....tp...dh cikgu ckp tak bleh menoleh ke belakang semula...jd...tiadalah rumput yg bleh saya petik!!!



Cikgu: ya...itulah jawapannye.....maknanya apabila kte telah berjumpe dgn seseorang yg kte syg....jgnlah kite mencari...lg yg lebih baik dr itu!!!kite patut hargai org yg berada di depan kite sebaik2 nya....jgn lah kite menoleh ke belakang lg....kerana..yg berlaku ttp dh berlaku!!semoga yg berlalu tak berulang lg....dan ingatlah org yg plg kite sayang itulah yg paling cantik & paling baik....maupun nk ikutkan byk lg yg paling cantik & baik seperti rumput td....



p/s: INGAT LAH ORG YG TERSAYANG...^_~

2 comments:

cik ijau said...

aku nak cut letak kat blog ek ;)

cookies said...

lotak la ko...hu~

takdo hal!

wink**